El CREAF precisa incorporar un responsable tècnic o una responsable tècnica de comunicació institucional i premsa. La persona escollida exercirà un rol essencial en l'estratègia de comunicació del CREAF. Serà responsable de coordinar l'oficina de premsa, liderar la innovació en la comunicació amb mitjans de comunicació, incloent-hi el seguiment de clippings de premsa, i assumir un rol tècnic clau en la comunicació del centre. A més, donarà suport a qüestions estratègiques com la nova web i la marca, les xarxes socials en temes internacionals, relacionats amb la recerca del CREAF i institucionals, i col·laborarà amb la direcció de comunicació en la coordinació de projectes, organització d'esdeveniments i altres activitats relacionades amb la comunicació.
Aquest lloc requerirà una formació en biologia i en comunicació científica, habilitats de coordinació, una forta orientació cap a l'organització i la capacitat d'exercir un paper de centralització tècnica en la comunicació, especialment en la interfície del science-policy i la comunicació científica. S'ofereix contracte laboral a jornada completa (37,5 h. setmanals), amb incorporació immediata, i s'ofereix un salari de € bruts anuals. L'oferta és d'acord amb l'anunci publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya en data 20 de desembre de, del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) i es fan públiques les bases de la convocatòria per aquesta posició de personal de Suport a la Recerca per a la seva provisió per concurs de mèrits.
TASQUES A REALITZAR:
1. Coordinació de l'oficina de premsa i seguiment de clippings:
- Supervisar i coordinar totes les activitats relacionades amb l'oficina de premsa del CREAF.
- Supervisar i nodrir la base de dades de periodistes del CREAF.
- Coordinar-se amb la Responsable Tècnica de Nous Formats per incloure la difusió de notes de premsa i impactes a mitjans destacats al calendari de xarxes socials.
2. Suport estratègic en temes institucionals:
- Col·laborar estretament amb la direcció de comunicació en projectes estratègics com ara la nova web i el desenvolupament de la marca CREAF.
- Col·laborar en la redacció dels relats del CREAF amb direcció de comunicació i la Responsable de Nous Formats.
- Donar suport en la redacció i elaboració de protocols per ordenar els diferents processos en els que es treballa dins de Comunicació.
3. Coordinació, redacció de continguts i participació activa en el calendari editorial:
- Redactar continguts de caràcter més científic, com ara informes, resums de recerca, articles tècnics, així com temes de caràcter divulgatiu.
- Gestionar el calendari editorial en funció dels calendaris mediàtics.
- Supervisar el calendari de publicacions al blog del CREAF i coordinar-se amb l'equip per carregar continguts al blog.
- Identificar i prioritzar temes i continguts segons les tendències del moment.
4. Suport en la redacció i coordinació de projectes de comunicació científica:
- Assistir a la redacció de projectes relacionats amb la comunicació i la divulgació científica.
- Col·laborar en la cerca de finançament i oportunitats de col·laboració.
- Donar suport a la direcció de comunicació en la gestió de projectes actius de comunicació científica.
5. Coordinació de demandes de la Generalitat de Catalunya i comunicació política:
- Col·laborar en la coordinació de les demandes i col·laboracions amb la Generalitat de Catalunya.
REQUISITS NECESSARIS:
- Grau en Biologia o Periodisme o similar.
- Formació demostrable en comunicació científica i periodisme científic.
- Almenys 4 anys d'experiència demostrable coordinant la comunicació de projectes de recerca ambiental.
- Almenys 4 anys d'experiència coordinant la comunicació de projectes europeus.
- Almenys 4 anys d'experiència treballant a un departament de comunicació institucional d'un centre de recerca CERCA, o universitat pública.
- Almenys un any d'experiència demostrable coordinant activitats d'oficina de premsa.
- Experiència demostrable en la redacció i presentació de projectes en l'àmbit de la comunicació científica.
- Escriure i parlar català, castellà i anglès amb fluïdesa.
- Habilitat per treballar en un entorn multidisciplinari i coordinar-se amb diversos departaments.
- Experiència en xarxes socials i SEO.
- Experiència en l'organització i promoció d'esdeveniments.
CONDICIONS VALORABLES:
- Màster oficial en algun camp relacionat amb la ciència.
- Experiència demostrable portant la comunicació de projectes de ciència ciutadana.
- Coneixement en la formació de portaveus científics.
PROCÉS I CRITERIS DE SELECCIÓ:
1. Admissió de candidatures: els/les candidats/tes hauran d'inscriure's a la borsa de treball, amb un currículum, una carta de motivació (màxim 500 paraules) fins el 15 de desembre de. No s'acceptaran sol·licituds referides a un altre portal.
2. Preselecció: determinació del compliment dels requisits mínims de l'oferta.
3. Selecció: valoració de les candidatures preseleccionades.
4. Decisió final: comunicació formal a través de correu electrònic.
#J-18808-Ljbffr