ENTITAT
El Centre Català de Solidaritat (CECAS) és una Fundació privada sense afany de lucre fundada l'any 1991, que es dedica a l'atenció de persones amb drogodependència, especialment aquelles que es troben en situació d'exclusió social, amb tractaments bio-psicosocials i re-educatius de les drogodependències considerant les patologies derivades.
DESCRIPCIÓ GENERAL
La persona que ocupa la Coordinació de gestió econòmica depèn jeràrquicament de la Direcció General de CECAS i treballa estretament amb la Coordinació de gestió de persones i de subvencions. A més, actualment, té a càrrec un equip de persones de comptabilitat, fiscalitat i manteniment.
Les seves funcions són les de gestionar la facturació, comptabilitat i pressupost de la Fundació, així com supervisar la fiscalitat i bona salut financera de l'entitat. També assegura el manteniment de les infraestructures i realitza compres centralitzades de productes.
FUNCIONS
- Gestionar la facturació, la comptabilitat i el pressupost de CECAS:
- Supervisant el departament de comptabilitat i vetllant per la integritat i precisió dels registres financers, garantint el compliment de la normativa comptable.
- Impulsant la generació d'una comptabilitat analítica.
- Liderant l'elaboració d'estats financers, incloent balanços, comptes de resultats i fluxos de caixa.
- Coordinant l'auditoria financera, preparant els documents requerits i responent les preguntes de l'equip d'auditoria.
- Vetllant per la correcta facturació dels serveis prestats.
- Conformant les despeses de la Fundació.
- Fent el seguiment i previsió de les necessitats de tresoreria.
- Assegurant la conciliació continua dels comptes bancaris.
- Supervisant la gestió de les caixes d'efectiu (despeses de persones usuàries).
- Elaborant, conjuntament amb Direcció General i/o la Junta directiva, el pressupost anual de l'entitat.
- Creant les eines necessàries per dur a terme el control pressupostari de forma acurada
- Assegurant l'arxiu de tota la documentació vinculada, ja sigui en format físic o informàtic.
- Supervisar la fiscalitat i la salut financera de l'entitat:
- Garantint el compliment de la normativa fiscal.
- Revisant les declaracions periòdiques més habituals de diferents impostos (IVA, retencions IRPF, resums anuals, model 347, etc.)
- Responent requeriments de l'Agència Tributària o altres administracions fiscals.
- Mantenint interlocució amb experts fiscals per a la resolució de dubtes en la matèria.
- Identificar oportunitats d'optimització fiscal i finançament, i proposar estratègies per millorar la situació financera de l'organització.
- Participar periòdicament, juntament amb Direcció General, en l'anàlisi de l'evolució econòmica i financera de l'entitat.
- Assegurar el manteniment d'infraestructures:
- Liderant la resolució d'incidències que tinguin impacte en el funcionament habitual de l'organització (sinistres, talls de subministraments, etc.).
- Vetllant pel bon manteniment dels edificis o locals on s'ubica CECAS, emprenent les mesures que siguin necessàries al respecte (neteja, pintura, petites reparacions, etc.).
- Garantint que es compleixen les mesures de seguretat permanents i contingents.
- Cercant i negociant amb proveïdors de serveis o subministraments, i supervisant-ne les feines realitzades.
- Preveient les implicacions a nívell d'infraestructures de la prestació de nous serveis o projectes a CECAS, tot coordinant-se amb Direcció General i valorant l'impacte econòmic i els recursos necessaris.
- Supervisant el servei ofert pels proveïdors de sistemes informàtics i valorant, amb Direcció General, la pertinència d'adquirir noves aplicacions.
- Realitzar de manera centralitzada les compres i aprovisionament de productes, d'acord amb les necessitats dels diferents centres de CECAS:
- Cercant i negociant amb nous proveïdors.
- Duent a terme la compra dels productes necessaris.
- Fent el seguiment de les comandes de compra i comprovant que es compleixen els terminis de pagament i els preus pactats amb els diferents proveïdors habituals.
- Resolent possibles incidències amb material, albarans i/o factures amb els proveïdors.
- Tramitant les ordres de pagament segons els períodes establerts per l'empresa i negociats amb els proveïdors.
- Gestionar l'Equip tècnic:
- Generant un clima de confiança i afavorint la cohesió i el treball en col-laboració.
- Proposant una organització estructurada de treball i assegurant la comunicació de la informació clau per al bon funcionament de la Fundació.
- Acompanyant l'equip, a cada membre individualment i en grup, en el seu procés de millora contínua.
- Perfil/Requisitos
- Formació: específica ajustada a perfil, preferentment CFGS d'Administració i Finances, Grau d'Administració i Direcció d'empreses o Economia.
- Experiència: mínim 2 anys en lloc similar, preferentment en el Tercer