Job Summary
PPR0001124 - Plataformas Globales SMEs
Responsibilities+ 5 años de experiencia en rol de Product Owner / Business Analyst en proyectos digitales.Background técnico con experiencia en el mundo de desarrollo idealmente conocimiento de APIs (ser capaz de leer y entender logs y revisar código).Idioma: Inglés y Español.Conocimiento de uno o varios productos / procesos bancarios (cuentas, pagos, tarjetas, contabilidad, préstamos, depósitos, Contact center, wealth, onboarding).Uso de Jira y Confluence.Experiencia en metodologías ágiles (Scrum, Kanban, etc.).Gestión de stakeholders. Tener experiencia trabajando con áreas cross de la compañía (Legal, Compliance, Producto, Diseño).Tener experiencia creando, ejecutando y analizando planes de prueba de negocio.Tener experiencia en reporte y seguimiento de Bugs detectados en los flujos de cliente.Saber realizar tests unitarios y regresivos del plan de pruebas.Nice to have: Horario de trabajo de España.Definición funcional de iniciativas épicas e historias de usuario y gestionar el desarrollo y las entregas de las mismas apoyando al equipo de desarrollo y trabajando de la mano con el Software Manager del equipo.Asegurar que la planificación del equipo está alineada con las prioridades marcadas en el proyecto.Toma de requerimientos.Planificación de requerimientos.Dimensionamiento de equipos.Seguimiento de los desarrollos de los equipos.Preparación, seguimiento y validación del testing.Paquetización de requerimientos para subidas a entornos Pre / Pro.Gestión de incidencias.Reporting interno y seguimiento de KPIs.Conocimiento a trabajar/liderar equipos Agile Scrum.Experiencia como PO de equipos de desarrollo Web/Web responsive y/o Mobile.Conocimiento de los procesos Agile Scrum y sus ceremonias (planning, retrospective, dailys & reviews).Experiencia en escritura de User Stories con enfoque en Cliente final (se solo tiene experiencia con herramientas para usuarios internos es menos interesante pero no es factor de exclusión).Opcional - conocimiento de productos bancarios de Empresas.The Cognizant community:We are a high caliber team who appreciate and support one another. Our people uphold an energetic, collaborative and inclusive workplace where everyone can thrive.
Cognizant is a global community with more than 300,000 associates around the world.We don't just dream of a better way – we make it happen.We take care of our people, clients, company, communities and climate by doing what's right.We foster an innovative environment where you can build the career path that's right for you.About us:Cognizant is one of the world's leading professional services companies, transforming clients' business, operating, and technology models for the digital era. Our unique industry-based, consultative approach helps clients envision, build, and run more innovative and efficient businesses. Headquartered in the U.S., Cognizant (a member of the NASDAQ-100 and one of Forbes World's Best Employers 2024) is consistently listed among the most admired companies in the world. Learn how Cognizant helps clients lead with digital at www.cognizant.com.
Our commitment to diversity and inclusion:Cognizant is an equal opportunity employer that embraces diversity, champions equity and values inclusion. We are dedicated to nurturing a community where everyone feels heard, accepted and welcome. Your application and candidacy will not be considered based on race, color, sex, religion, creed, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, genetic information, pregnancy, veteran status or any other protected characteristic as outlined by federal, state or local laws.
Disclaimer:Compensation information is accurate as of the date of this posting. Cognizant reserves the right to modify this information at any time, subject to applicable law. Applicants may be required to attend interviews in person or by video conference. In addition, candidates may be required to present their current state or government issued ID during each interview.
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