L'Agència de l'Habitatge de Catalunya té la necessitat de cobrir temporalment el lloc de treball de Treballador/a Social Habitatge, amb motiu de tres substitucions (dues baixes d'IT de duració indeterminada i una baixa de maternitat).
1.
Valorar, tramitar i gestionar les situacions d'emergències econòmiques i socials sol-licituds d'habitatge del parc, amb l'objectiu d'evitar l'exclusió social a aquelles persones, que a la Mesa d'Emergències es determinin com a situacions d'emergència econòmica i social.
2.
Valorar des de la perspectiva socioeconòmica els expedients d'Ofideute per evitar els desnonaments i garantir el manteniment de l'habitatge, realitzant mediacions amb els diferents agents per acordar la reconducció del deute.
3.
Avaluar, gestionar i informar les sol-licituds dels diferents ajuts al lloguer o per fer front a les quotes d'hipoteques.
4.
Realitzar la mediació davant de les parts en conflicte, propietari i llogater, amb l'objectiu de mantenir a l'habitatge a la família amb vulnerabilitat que es troba en procés de desnonament, i risc de pèrdua de l'habitatge, i refer les relacions entre les parts per aconseguir un contracte de lloguer més estable en el temps amb compromisos de pagament.
5.
Coordinar actuacions amb els treballadors socials municipals per a establir plans de treball amb les famílies, i promoure i participar en les reunions de seguiment dels casos socials més vulnerables.
6.
Formar al personal tècnic i administratiu dels ajuntaments per aconseguir que els recursos de les administracions arribin a les persones més vulnerables, i es facin un millor ús, essent més resolutius, més transparents i donar un millor servei a la ciutadania.
7.
Planificar, organitzar, dirigir i supervisar l'activitat que desenvolupen les Oficines Locals d'Habitatge en la tramitació i pagament d'ajuts.
8.
Informar als agents en matèria d'habitatge social sobre l'estat de tramitació de les diferents sol-licituds o expedients.
9.
Informar i assessorar a les persones que es troben en situacions d'especial urgència per intentar donar resposta a la seva situació, especialment en cas de desnonament imminent i, si escau, mediar davant del Jutjat corresponent.
10.
Altres funcions de similar naturalesa i qualificació relacionades amb el seu lloc de treball
- Experiència 2 anys.
- Experiència en les funcions pròpies del lloc o similars, especialment en l'àmbit d'actuacions socials vinculades a la vulnerabilitat social i l'emergència habitacional.
- Experiència en relació a l'àmbit dels equips bàsics d'atenció social i equips d'atenció primària i en elaboració de plans d'intervenció.
- Coneixements i experiència en procediments de mediació i de gestió i resolució de conflictes.
- TÍTOL DE GRAU
- títol de grau - treball social
- català (parlat c1 - d.funcional, escrit c1 - d.funcional)
- Competències / coneixements: - Coneixements en procediment administratiu.
- Coneixements en normativa d'habitatge i programes d'urgència habitacional.
- Competències professionals: treball en equip, escolta empàtica, habilitat comunicativa, organització i planificació del treball.
- Contracte laboral temporal (4 mesos)
- Jornada completa
- Altres beneficis: Jornada: 37.5 hores/setmanals Horari: De dilluns a divendres obligatori de 9 a 14 hores, la resta d'hores flexible entre les 07:30 i les 19 hores Retribució anual: 37.466,38 € 3 Substitucions: dues baixes d'IT de durada detereminada i una baixa de maternitat Serà necessari acreditar els requisits de participació en el procés de selecció.