Vetllar per la bona conservació de la documentació, controlant la temperatura i humitat dels dipòsits i buidant els deshumidificadors.
Recollir la correspondència del CCBE.
Realitzar el control dels indicadors interns de l´arxiu.
Gestionar els ingressos de la documentació semiactiva i inactiva que s´ha de conservar a un arxiu comarcal, en virtut de la Llei 10/2001 d'arxius i gestió de documents.
Acordar i coordinar les transferències internes de documentació de les Àrees del Consell cap a l´arxiu del CCBE o a ACBE.
Gestionar els préstecs del CCBE i l´espai del dipòsit d´arxiu.
Assessorar i organitzar la documentació semiactiva, activa i inactiva de les administracions locals de la Comarca.
Confeccionar el calendari de conservació i eliminació de la documentació, aplicant les Taules d´Avaluació Documental.
Preservar, conservar i restaurar la documentació conservada a ACBE i al CCBE.
Mantenir actualitzats els inventaris o catàlegs documentals i carregar l´arxiu en línia per a la seva difusió.
Digitalitzar documentació i gestionar el tractament de la imatge dels documents amb valor històric.
Coordinar i actualitzar el mòdul arxivístic del gestor documental del CCBE.
Dissenyar i implementar el sistema de gestió documental en suport paper i electrònic.
Realitzar l´atenció telefònica i telemàtica de consultes i préstecs, tant dels usuaris com de l´administració.
Atendre presencialment als usuaris a l´Arxiu Comarcal del Baix Empordà.
Donar suport per a la implementació de sistemes de gestió documental i administració electrònica en les administracions públiques de la Comarca: donar eines arxivístiques a través de sessions de formació, treball in situ i assessorament.
Organitzar, assignar funcions i supervisar al personal provinent dels Plans d´Ocupació.
Realitzar sessions de planificació per a la correcta gestió de l´arxiu al personal administratiu i subaltern adscrit a l'arxiu.
Exercir de nexe entre la empresa externa que gestiona la protecció de dades i el CCBE.
Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seva categoria que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat prèviament instruït/da.
Complementàriament realitzar altres tasques d'administració i gestió d'altres àrees.
la persona tècnica formarà part de l'Àrea de Secretaria.