Sick Leave - Product Support Engineer

Detalles de la oferta

Mission:
• As part of AHE NH9O Product Support team, this position contributes to provide technical support to
in-service NH9O Spanish fleets (as NHI/AHE DPC), as well as worldwide NH9O fleets related to Front
Fuselage matters (as AHE SDR).
• This in-service Technical Support Service (TSS) aims to ensure Continuing Airworthiness and fleet
serviceability, bringing solutions to technical problems encountered on in-service aircraft.
• AHE Product Support organization acts as a unique technical communication channel between NH9O
Spanish End Users and AHE/NHI (Industry) for all technical queries & events of Spanish NH9O
Fleets. Downstream investigation and resolutions are handled and substantiated within the own AHE
organization as prime, and/or within NHI TSS organization and their partners.
• In case of FF topics, AHE acts as SDRC, where Product Support organization handles queries and
events from all customers and provides expertise and resolution with the AHE SDR support, if necessary.
Key competencies:
• Aeronautical Engineer, or similar. High level of English.
• Ability to work in an international and multi-company team.
• High reactivity, agility and technical analysis skills.
• Customer oriented.
• Ability to work under customer pressure and in flexible time, if required.
• High level in Excel and/or Google Sheets.
• Knowledge of CATIA or other additional computer skills may be valuable.
• Experience in the aeronautical sector is valuable, especially in Aircraft Maintenance.
This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.
Company: Airbus Helicopters España, SA
Employment Type: Agency / Temporary
Experience Level: Entry Level
Job Family: Customer Eng. & Technical Support & Services
Job Description:
Manejar y tratar todas las consultas técnicas y eventos, incluida la respuesta a los clientes y la red.
Desencadenar y dar seguimiento a acciones correctivas.
Asegurar el cumplimiento de Aeronavegabilidad y KPIs (OTD,…).
Contribuir a la definición de soluciones técnicas y medidas preventivas y modificaciones y entregarlas a los clientes y la red para problemas relacionados con el servicio.
Consolidar y analizar los datos en servicio de los clientes y proporcionar información fundamentada para el diseño, soporte y disponibilidad de la flota.
Organizar y gestionar reuniones periódicas de revisión técnica de productos con clientes y partes interesadas para informar sobre el cierre de problemas de mantenibilidad y operatividad y perspectivas futuras.

#J-18808-Ljbffr


Salario Nominal: A convenir

Fuente: Jobleads

Requisitos

Coordinador It -

Renovalia Energy Group, S.L. es una compañía especializada en la promoción, explotación y venta de electricidad generada a través de fuentes de energía renov...


Renovalia Energy Group - Albacete

Publicado 17 days ago

Asesor/A En Soluciones De Ahorro Energético - Albacete |

Consultora energética ElectryConsulting estamos seleccionando para nuestro equipo, asesor comercial especialista en la optimización de energía.Los comerciale...


Electryconsulting - Albacete

Publicado 17 days ago

(Eri994) | 23330/ Técnico/A Intermedio Prl

En Quirónprevención, buscamos contar con el mejor talento, el tuyo. Queremos que formes parte de un proyecto que piensa a lo grande, en expansión y que tiene...


Quironprevencion - Albacete

Publicado 17 days ago

Responsable De Área De Servicio- La Gineta

LA GINETA - ALBACETETEMPORAL¿Quiénes somos?Somos una empresa Top Employer, con un equipo de más de 16.000 personas que operamos en diversos países y comparti...


Alsa - Albacete

Publicado 17 days ago

Built at: 2024-11-20T05:44:36.840Z