Les seves funcions generals serien, entre d'altres: • Coordinar, planificar i avaluar el funcionament dels serveis socials especialitzats. • Vetllar pel compliment de tots els requisits establerts en la normativa vigent relacionada amb els serveis. • Vetllar perquè els valors i la missió de l'entitat estiguin presents en l'atenció de la persona atesa als serveis. • Vetllar per l'elaboració, l'actualització i pel compliment del RRI dels serveis, del contracte assistencial i procediments dels serveis. • Realitzar conjuntament amb el personal d'atenció directa, la planificació, seguiment i avaluació del pla estratègic i del pla d'objectius dels serveis. • Vetllar pel compliment del sistema de qualitat. • Responsabilitzar-se de la documentació vinculada als serveis i a la persona atesa (custodia), així com assegurar la fiabilitat de les dades. • Supervisar i assessorar en aspectes vinculats a les intervencions del personal d'atenció directa. • Gestionar les necessitats de l'equip i promoure l'autonomia de les persones treballadores. • Gestionar situacions de conflicte entre l'equip i les persones ateses, i entre el mateix equip que puguin sorgir de la pròpia prestació dels serveis. • Exercir la representativitat i fer d'enllaç amb altres institucions i administracions tant públiques com privades així com amb la resta dels serveis i departaments de l'entitat. • Gestions i coordinacions davant propostes de participació en estudis d'investigació. • Representació en auditories i inspeccions. En relació a l'atenció a les persones i/o les seves famílies i/o referents tutelars: • Vetllar pels drets de les persones ateses. • Elaboració dels PAIs tenint en compte la Planificació Centrada en la Persona. • Informar i atendre a les famílies i/o representants legals en tots aquells aspectes de funcionament i/o en relació a la persona atesa, que es creguin oportuns. • Vetllar per la seguretat física i la salut de les persones ateses al servei. En relació a l'àrea social: • Participació en els grups de treball especialitzats (Comissions). • Creació de materials adaptats i d'accessibilitat comunicativa per a facilitar la organització del servei a les persones ateses. • Participació en espais d'escolta i intervenció individual per fomentar els plans personals de les persones ateses. • Reunions de col·laboració amb organismes comunitaris. • Col·laborar amb el departament de Compres en la recerca de proveïdors, gestió i coordinacions per noves accions comunitàries o dins les pròpies instal·lacions. • Responsabilitzar-se dels diferents procediments associats al lloc de treball. Disponibilitat de vehicle, Permisos de conduir: b