.ENTITAT El Centre Català de Solidaritat (CECAS) és una Fundació privada sense afany de lucre fundada l'any 1991, que es dedica a l'atenció de persones amb drogodependència, especialment aquelles que es troben en situació d'exclusió social, amb tractaments bio-psicosocials i re-educatius de les drogodependències considerant les patologies derivades.
DESCRIPCIÓ GENERAL La persona que ocupa la Coordinació de gestió econòmica depèn jeràrquicament de la Direcció General de CECAS i treballa estretament amb la Coordinació de gestió de persones i de subvencions.
A més, actualment, té a càrrec un equip de persones de comptabilitat, fiscalitat i manteniment.
Les seves funcions són les de gestionar la facturació, comptabilitat i pressupost de la Fundació, així com supervisar la fiscalitat i bona salut financera de l'entitat.
També assegura el manteniment de les infraestructures i realitza compres centralitzades de productes.
FUNCIONS Gestionar la facturació, la comptabilitat i el pressupost de CECAS: Supervisant el departament de comptabilitat i vetllant per la integritat i precisió dels registres financers, garantint el compliment de la normativa comptable.
Impulsant la generació d'una comptabilitat analítica.
Liderant l'elaboració d'estats financers, incloent balanços, comptes de resultats i fluxos de caixa.
Coordinant l'auditoria financera, preparant els documents requerits i responent les preguntes de l'equip d'auditoria.
Vetllant per la correcta facturació dels serveis prestats.
Conformant les despeses de la Fundació.
Fent el seguiment i previsió de les necessitats de tresoreria.
Assegurant la conciliació continua dels comptes bancaris.
Supervisant la gestió de les caixes d'efectiu (despeses de persones usuàries).
Elaborar, conjuntament amb Direcció General i/o la Junta directiva, el pressupost anual de l'entitat.
Crear les eines necessàries per dur a terme el control pressupostari de forma acurada.
Assegurar l'arxiu de tota la documentació vinculada, ja sigui en format físic o informàtic.
Supervisar la fiscalitat i la salut financera de l'entitat: Garantint el compliment de la normativa fiscal.
Revisant les declaracions periòdiques més habituals de diferents impostos (IVA, retencions IRPF, resums anuals, model 347, etc.).
Responent requeriments de l'Agència Tributària o altres administracions fiscals.
Mantenint interlocució amb experts fiscals per a la resolució de dubtes en la matèria.
Identificar oportunitats d'optimització fiscal i finançament, i proposar estratègies per millorar la situació financera de l'organització.
Participar periòdicament, juntament amb Direcció General, en l'anàlisi de l'evolució econòmica i financera de l'entitat.
Assegurar el manteniment d'infraestructures: Liderant la resolució d'incidències que tinguin impacte en el funcionament habitual de l'organització (sinistres, talls de subministraments, etc.)