.Ejecutivo/a de Ventas HotelBarceló Group is a family-owned company founded in 1931 by Simón Barceló in Mallorca (Spain). Our expansion to the world's major destinations, along with our clear growth strategy, has allowed us to position ourselves as the 2nd largest chain in Spain and one of the top 30 in the world in terms of the number of rooms.Our commitment to ensuring the satisfaction of our visiting guests and the well-being of our entire team has been rewarded with the "Best Hotel Management Company in the World" award at the latest edition of the World Travel Awards, considered the Oscars of the international tourism sector.Currently, Barceló Hotel Group has 270 urban and resort hotels with 4 and 5 stars, totaling over 60,000 rooms distributed in 24 countries. These hotels are marketed under four brands that allow us to provide our guests with a clear differentiating value in terms of both quality and service:- Royal Hideaway Luxury Hotels & Resorts- Barceló Hotels & Resorts- Occidental Hotels & Resorts- Allegro HotelsAll of the above, combined with a clear spirit of sustainable improvement, enables us to look towards the future with optimism, always backed by the strength and international presence that have characterized the Barceló Group throughout its more than 90 years of business trajectory. Do you want to be part of our story? Join our team!What will you do?Apoyar la implementación de la estrategia comercial de la compañía y realizar las acciones comerciales en el Hotel para conseguir óptimos resultados. Funciones:- Realizar prospección de mercado, captación, venta y seguimiento de clientes.- Analizar y conocer el mercado y la competencia existente o potencial, proponiendo acciones que permitan aumentar la cuota de mercado y el posicionamiento de su región.- Actuar de forma coordinada con el equipo de los Hoteles.- Ejecutar planes de trabajo conjuntos y aprovechar las sinergias entre los distintos Hoteles de la zona.- Reportar eficazmente en BePlus toda la información comercial (alta de clientes y contactos, gestión de carteras, acciones, oportunidades de negocio, acuerdos...) según protocolos establecidos.- Adquirir nuevos clientes para la cadena.- Gestionar la cartera de clientes asignada en su entorno de trabajo, así como de la búsqueda de clientes potenciales dentro del mercado.- Elaborar informes comerciales.What are we looking for?Formación: Grado en Turismo o similar, Posgrado en Escuela de Comercio.Experiencia: mínima de 2 años en departamentos comerciales.Idiomas: imprescindible inglés alto, se valorarán otros idiomas (francés, alemán).Se valorarán conocimientos en: ofimática, hostelería.HABILIDADES:- Habilidades comunicativas e interpersonales.- Orientación a resultados.- Trabajo en equipo.- Capacidad negociadora.Your benefits:*You will have the opportunity to work in a flexible, collaborative, and responsible work environment, surrounded by the best colleagues