La missió principal del lloc de treball de Director/a d'Assessoria Jurídica i Contractació Pública serà responsabilitzar-se de l'**assessorament legal** de l'entitat, tant a nívell de dret públic com privat, vetllant per la subjecció de les actuacions de l'empresa a la legalitat vigent i de l'**adequació als diversos procediments legals**.
També ocupar-se de l'**elaboració de documents, informes i estudis de caire jurídic**, així com **implicar-se directament** en determinats projectes, i fer-ne el corresponent seguiment.
**Funcions, activitats i responsabilitats**:
- Assessorar l'entitat en aspectes legals de diversa índole, tant de l'àmbit del dret públic com del privat, assessorar els seus òrgans de direcció i les diferents Unitats organitzatives i els seus responsables, tant atenent consultes com preparant informes, elaborant estudis, etc.
- Assessorar els òrgans de govern de l'entitat (Consell de Direcció, Consell General de Participació), realitzant l'ordre del dia, les convocatòries i redactant les actes oportunes
- Assessorar, preparar estudis i redactar escrits jurídics en situacions com ara: reclamacions prèvies a la via judicial, reclamacions extrajudicials, recursos administratius, etc.
així com coordinar el seguiment de les demandes judicials, mantenint la interlocució amb els/les advocats/des externs.
- Assessorar en qüestions legals específiques, com ara la participació de l'entitat en altres ens i societats o bé els aspectes relacionats amb els Centres de Promoció Turística de l'entitat a l'exterior (forma jurídica de constitució, contractes de lloguer, poders dels representants legals, si és el cas, en escriptura pública davant Notari/ària...),.
En relació amb els **contractes, convenis, ajuts, subvencions, etc.
**:
- Estudiar, preparar i redactar els documents corresponents, plecs de clàusules administratives i tècniques, resolucions dels processos de licitacions públiques, bases d'ajuts i subvencions, etc.
- Donar assessorament legal i realitzar els contractes l'objecte dels quals tingui una especial complexitat jurídica, ja sigui en matèria de contractació pública com privada.
- Supervisar, fer el seguiment i coordinar els expedients de contractació en totes les seves fases, resolent legalment les incidències que puguin sorgir i atenent qüestions relacionades (justificacions que procedeixin, execució de contractes,...).
- Supervisar la documentació legal d'empreses licitadores (escriptures, certificats d'hisenda, de seguretat social, riscos laborals,...).
- Assessorar les empreses en les qüestions jurídiques que es plantegin en els procediments de contractació de l'entitat i formalització de contractes.
- Assistir a les Meses de Contractació en qualitat de Lletrat/da de l'entitat.
- Intervenir en la Plataforma de Contractació Pública, en els processos de publicació de les licitacions de l'entitat, en qualitat d'Administrador/a i Validador/a.
- Supervisar la justificació dels convenis, la conformitat de les factures derivades dels expedients i altres requisits per tal que es pugui procedir a efectuar-ne el pagament segons correspongui.
Pel que fa altres activitats de **representació i intervenció**:
- Assistir com a Lletrat/ada a les sessions dels Premis de Promoció Turística.
- Intervenir com a interlocutora de la Unitat amb els equips d'auditories tant públiques com privades.
- Exercir la Secretaria dels òrgans col-legiats de l'entitat, amb les atribucions i funcions establertes normativament: Consell de Direcció, Consell General de Participació.
- Participació en els diferents comitès transversals de l'ACT.
**Altres**:
- Estudiar i seguir la normativa estatal, autonòmica i comunitària.
- Realitzar presentacions i jornades de formació per al personal de l'entitat relatives a totes les novetats legals que afecten, de forma específica, a l'activitat que desenvolupa.
- Supervisar la gestió de marques i dominis de l'entitat.
- Supervisar la gestió de les assegurances de l'entitat.
- Impulsar el desenvolupament tecnològic i electrònic de la Unitat.
Pel que fa a **assegurances**:
- Realitzar l'anàlisi jurídica de les diferents propostes de pòlisses i estudiar les pòlisses a contractar.
Tramitar i gestionar les assegurances que sol-licita Direcció i la resta d'unitats de l'entitat.
Assessorar en cas de sinistre i tramitar l'expedient.
Relacionar-se amb les corredories d'assegurances i amb la Direcció General de Patrimoni per a l'emissió dels seus informes preceptius.
- Donar assessorament legal i prendre part en la contractació, tramitació i gestió d'assegurances, inclosa la gestió amb la Direcció General de Patrimoni dels informes preceptius per a noves contractacions i renovacions de contractes.
- Fer el seguiment del sinistres que es produeixin com a conseqüència de l'activitat de l'entitat, etc
Respecte a **litigis i procediments jud