Bihr is the leading European distributor of rider gear and spare parts, accessories and tyres for motorcycles, quads/ATV and scooters.
Founded in 1975, the company is present in over 15 countries.
Our portfolio comprises about 350 brands and more than 200.000 items distributed through a network of 15.150 dealers.
This is made possible by 750 employees, 1.200 at peak seasons, including 100 in-house sales representatives and more than 60 customer service representatives.
From the outset, the strength and foundation of this exceptional success have been based on comprehensive services and first-class logistics.
With a total storage area of more than 54.500 m2 spread over 7 warehouses, Bihr is able to supply almost all dealers in Europe within 24 hours.
www.mybihr.com In 2022 Bihr was acquired by Arrowhead.
Arrowhead Engineered Products Based in Blaine, MN, Arrowhead Engineered Products is a leading global engineer and omnichannel distributor of non-discretionary, proprietary branded, aftermarket replacement parts.
The Company leverages data and digital capabilities to provide mission-critical parts for outdoor power equipment, powersports, golf cars, specialty vehicles, agriculture, and other diverse markets.
With distribution and sourcing locations in North America, Europe and Asia, Arrowhead Engineered Products employees service over 100,000 customers globally.
www.arrowheadepinc.com Misión del Puesto Formando parte del equipo de Atención al Cliente, gestionarás las consultas y resolverás las incidencias de nuestros clientes de Portugal y España con nuestros productos y servicios.
Recopilarás y evaluarás las necesidades de nuestros clientes, identificando nuevas ventas potenciales y aspectos de mejora en el servicio.
¿Qué t e ofrecemos?
- Contrato indefinido.
- Salario anual fijo competitivo + Bonus mensual.
- Plan anual de formación.
- Posibilidades de desarrollo y promoción dentro del grupo de empresas Bihr.
- Días de teletrabajo a la semana según condiciones internas.
- Incorporación a una organización dinámica en pleno proceso de crecimiento.
¿Qué perfiles buscamos?
- Portugués como lengua materna o nivel avanzado.
- Valorable nivel B2 en inglés.
- Valoraremos que tengas conocimientos y te guste el sector del motociclismo.
- Estudios de Educación Secundaria (FP Grado Medio o Superior) - Experiencia en atención al cliente de al menos 1 año.
- Manejo de ERP - gestión de empresa - y CRM - gestión comercial de clientes, Office 365.
- Buen nivel de comunicación escrita y hablada.
- Asertividad.
Capacidad para mantener la calma y expresar opiniones de forma constructiva y positiva.
- Capacidad para realizar múltiples tareas, priorizar y administrar el tiempo de manera efectiva.
¿Cuáles serán tus principales responsabilidades?
- Comunicarte con nuestros clientes a través de diferentes canales para construir con ellas/os relaciones sostenibles y de confianza.
- Atender sus consultas y dar respuesta satisfactoria a sus problemas.
- Estar al día de los productos y servicios que comercializamos.
- Procesar pedidos, formularios y solicitudes.
- Mantener una comunicación fluida con otros departamentos como Ventas, Compras, Logística o IT.
- Promover y vender nuestros productos y servicios.
- Proporcionar información acerca del servicio de atención al cliente y proponer acciones de mejora.