Assistent/a Legal
per a la Fundació Pasqual Maragall
Context
La Fundació Pasqual Maragall es va crear el 2008 amb la missió de promoure i desenvolupar una
investigació biomèdica d'excel-lència. La Fundació està totalment compromesa per ser decisiva
en la contribució de solucions globals al problema de la malaltia de l'Alzheimer i demències
relacionades, així com sensibilitzar socialment per aconseguir que els suports científics a aquests
reptes assoleixin la prioritat adequada. La investigació de la Fundació es realitza al
Barcelonaßeta Brain Research Center (BBRC), centre de recerca constituït amb la participació de
la Universitat Pompeu Fabra.
La visió de la Fundació Pasqual Maragall és aconseguir "Un futur sense Alzheimer", en el marc
d'un envelliment actiu i saludable que està associat a experiències positives i lliure de problemes
i declivis cognitius. A aquest efecte, la investigació del BBRC es dirigeix a la prevenció primària i
secundària de la malaltia d'Alzheimer, cosa que és possible gràcies a la participació de milers de
persones que, de manera voluntària, contribueixen a uns estudis científics per aconseguir que,
a un futur pròxim, hi hagi moltes menys persones malaltes.
La Fundació Pasqual Maragall és una entitat privada sense ànim de lucre. Els recursos econòmics
provenen de donacions filantròpiques d'entitats i empreses, així com d'una extensa xarxa de
més de 70.000 socis que contribueixen a finançar la recerca. El personal científic del centre de
recerca també aconsegueix de manera competitiva ajuts i subvencions, principalment de fons
europeus i fundacions internacionals. Per a més informació, visiteu les nostres pàgines web:
La Fundació Pasqual Maragall és una fundació jove, consolidada i en creixement que juntament
amb el BBRC actualment suma més de 200 persones. L'equip de la FPM compta amb àrees
transversals de gestió com ara; sistemes IT, finances, área de persones, comunicació, área social
i captació de fons i l'equip científic de la BBRC està format per personal investigador i
professionals de les àrees de la medicina, biologia, psicologia i infermeria, entre d'altres. Tot en
un entorn dinàmic, on els reptes continus formen part de l'àmbit de treball de la Fundació.
Descripció de la posició
La Fundació Pasqual Maragall cerca un/a Assistent/a Legal per formar part de l'Àrea de legal de
la Fundació Pasqual Maragall i la Fundació BarcelonaBeta Brain Research Center en dependència
dels Responsables de l'Àrea Legal.
Tasques principals
La persona seleccionada per la posició assumirà les responsabilitats de les següents tasques:
1
Suport a la gestió, anàlisi i resposta a les necessitats internes de la Fundació en l'àmbit legal:
Donar suport als Assistents Legals en l'assessorament del client intern.
Donar suport a l'Àrea Legal en les peticions de la Fundació a les firmes externes que té
contractades, expertes en diferents àrees de pràctica jurídica: dret mercantil, dret de
propietat intel-lectual i industrial, legislació d'associacions i fundacions, dret fiscal, dret
de protecció de les dades personals, dret civil i dret públic.
Afavorir la recepció i homogeneïtzació de les peticions per part de les àrees funcionals
de la necessitat d'elaboració de document legal: conveni de col-laboració, contracte de
prestació de serveis, Material Transfer Agreement, Non Disclosure Agreement...
Donar suport a la recepció de les propostes de documentació legal per part de les firmes
externes: arxiu digital i revisió, perfeccionament i compartició amb les àrees funcionals.
Recolzar i impulsar la tramitació de la signatura interna/externa dels convenis i
contractes.
Col-laborar en la gestió documental física/online dels documents legals, així com en les
tasques d'organització administrativa de l'Àrea Legal.
Recolzar l'Àrea Legal en l'assessorament de manera independent a les firmes externes.
Donar suport als Assistents Legals en l'assessorament i resolució de consultes de
diversos àmbits jurídics: estudi i anàlisi dels aspectes jurídics, emissió d'informes i
dictàmens jurídics.
Estar al corrent amb els avenços i canvis en matèria legal.
L'Assistent Legal contribuirà, en dependència dels Responsable de l'Àrea Legal, a l'organització
i administració de tota la documentació de la Fundació que tingui relació amb les seves
obligacions legals,
Actes de Juntes de Govern
Certificats
Donar suport en la preparació de comunicacions i documents legals, com ara poders
Notarials, Acords, entre altres.
Altres tasques que es puguin derivar del lloc de treball.
Titulació i Experiència
- Estudis universitaris de Grau en Dret
- Aportar coneixements en matèria legal
- Experiència mínim d'1 any en posicions similars.
- Idiomes: excel-lent domini del català i castellà. I anglès nívell advanced escrit i oral
- Domini Office, en especial Ex