Would you like to help us achieve our purpose of connecting more people, improve their lives and develop our communities? If so, Tigo is for you!
We believe in innovation, we adapt and are agents of change. Our customers are at the center of everything we do.
Come and grow with our team, where together we will transform lives and communities. Additionally, you will have the opportunity to participate in challenging projects and bring your innovative ideas.
This is your opportunity, come and be part of Sangre Tigo!
Analista Sr de Inteligencia de Negocios
Objetivo del puesto
Lidera la gestión de análisis y explotación de los datos proveídos por las encuestas operativas, NPS y datos del negocio, además es responsable de emitir informes a modo de identificar oportunidades de mejora en los procesos, negocio, operación y/o proyectos implementados o a implementarse. Analiza y luego genera informes con visión estratégica que permitan la toma de decisiones asegurando la satisfacción y experiencia positiva del cliente.
Experiencia laboral y educación
Experiencia: dos años o más en áreas relacionadas al cliente.
Área: preferible en Análisis de Sistemas, Ingeniería en informática o similar.
Educación: Estudiante universitario de la carrera de Análisis de Sistemas, Ingeniería en informática, Mecatrónica o similar.
Inglés: Intermedio
Conocimiento demandante: SQL y Excel.
Conocimiento opcional: Power BI, Python, Estadística.
Responsabilidades y tareas relevantes
Correlación de los datos obtenidos por las encuestas de NPS con indicadores del negocio, niveles de servicio e indicadores técnicos de la red.
Mantener de forma actualizada los reportes que reflejen los KPIs más relevantes de la compañía.
Soporte para el análisis y definición de objetivos de la compañía.
Medición del impacto de las acciones comerciales implementadas por el negocio.
Medición y aseguramiento del impacto de las acciones generadas por el área de Mejora Continua.
Análisis y seguimiento de Reclamos e identificación de voces, causas y oportunidades de mejora (errores).
Brindar soporte a los supervisores de Mejora Continua para la generación de datos y análisis con resúmenes accionables relacionados al cliente (NPS, llamadas, transacciones digitales, visitas a las tiendas e indicadores técnicos).
Participar activamente de las sesiones de análisis de causa raíz con el analista o líder de Mejora continua, si así se requiere.
Presentar los hallazgos del mes en un informe fácil de entender, completo con gráficos y tablas a los directores para que puedan tomar las decisiones estratégicas a nivel compañía.
Tigo is a company committed to the digital transformation of Paraguay through innovative products and services. We have a clear purpose: to build digital networks that connect people, improve lives and develop our communities. Since 1992, we have sought to transform lives, accelerating the deployment of our high-speed data networks and significantly increasing access to digital highways for millions of people who are today taking advantage of the new digital economy. At the heart of this transformation is our Tigo people, a group of committed and talented individuals who are the DNA of our company, which we proudly call Sangre Tigo. Our Sangre Tigo moves us to work together for our purpose, to be innovative and agile, transparent and responsible, to place our clients at the center of everything we do, to be engines of positive change. Our strong work culture has been recognized by the "Great Place To Work" institute since 2012, forming part of the local ranking of the best companies to work for in Paraguay.
Millicom | Tigo is proud to be an Equal Employment Opportunity employer committed to a diverse workforce and nondiscrimination policy in all aspects of employment. We provide equal opportunity and access for all persons, without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, status as a disabled veteran or other protected veteran, or any other protected characteristic, in all phases of the employment process and in compliance with applicable federal, state, and local laws and regulations.
#J-18808-Ljbffr